martes, 27 de marzo de 2012

Garrofa a TV3!


Ja ho sabia jo que la garrofa havia de tornar i triomfar!! Bé, no és que ja ho hagi fet, però m’ha fet molta il·lusió sentir avui a TV3 que parlaven de la garrofa com a ingredient que es vol reprendre. I no com a un ingredient més, sinó com a ingredient innovador a la cuina i les dietes!

Diuen que és anticancerígena pel càncer de colon, que redueix el colesterol, és antiinflamatòria i antioxidant, i que com és dolça (35-45% de sucres naturals) no cal afegir tant de sucre refinat a les receptes dolces i això també és positiu per la nostra salut, com el fet que tingui un tipus de fibra que ajuda a regular el trànsit intestinal, tant si es té restrenyiment com diarrea...

Bé, tot això és el que ha sortit per la “tele”, que compte que la tele no és l’Enciclopèdia Catalana i no ens l’hem de creure com si tingués la raó absoluta, però sens dubte la garrofa és un aliment que els nostres avis coneixen molt bé (quanta gent gran s’ha mirat el meu pastís de garrofa a una fira ecoxarxera i m’han explicat que de petits berenaven pa amb garrofa!) i que s’està deixant perdre, les garrofes es fan malbé arreu i la gent només l’associa a menjar per animals... Això, qui sap què és!! Perquè també molta gent, potser més que els avis que abans us explicava, m’ha demanat a les fires que què era la garrofa, i alguns hi han caigut quan els he explicat com és l’arbre i la beina, però d’altres ni idea... M’hauré d’endur unes fotos i un parell de beines seques a les fires i fer una mica d’educació ambiental! 

Si voleu conèixer les meravelles del gust axocolatat d’aquest aliment tan mediterrani us convido a venir a alguna de les fires de l’Ecoxarxa on porto els meus pastissos de garrofa i a tastar-ne un trosset, o potser una mica de la crema d’avellanes i garrofa que de tant en tant també hi porto. Disponibles per intercanvi també al CES! Per cert que la garrofa per ser un producte “local” substitut perfecte de la xocolata, és ecològicament i socialment molt més sostenible que el cacau importat d’un altre continent.

Se us acut algun altre recepta on fer servir la garrofa? Feu-m’ho saber!

No hay comentarios:

Publicar un comentario